"ETNO" REFLEKSJE (93) "LP" - niekoniecznie (4) alkohol (4) ARMENIA (1) AUTOSTOP (29) AUTOSTOPEM DO CHIN (8) bajka (1) BANGLADESZ (9) BORNEO (2) BRUNEI DARUSSALAM (1) CHINY (25) depresja (1) DZIWADŁA AZJATYCKIE CZY DZIWNY TURYSTA (6) festiwal (2) FILIPINY (6) FILMY (3) FINANSE (4) FOTORELACJE (50) FRYZJER (3) fura (8) FURĄ PO KIRGISTANIE (6) gazeta (1) giełda samochodowa (5) gołębie (1) GRUZJA (3) herbata (1) HONG KONG (3) hotel (3) INDONEZJA (22) jedzenie (5) języki (1) KAMBODŻA (5) kapurung (1) karaluchy (1) KARTA PLANETA MŁODYCH (3) karty i bierki (1) kawa (4) KAZACHSTAN (7) kible (1) Kielce (1) KIRGISTAN (24) kocury (2) kolej (9) KOSZTY (37) kowalski w podróży (19) LAOS (12) ludzie (80) LULI (5) MAKAO (1) MALEZJA (13) mandaty (1) marszrutka (1) mądralowanie (4) miejsca (64) MJANMA (BIRMA) (12) MOŁDOWA (1) MONGOLIA (9) monk sandals (1) my turysty (26) nieśmiertelny pułk (1) nikiel (2) nóż (1) ODDAWANIE KRWI (3) pieregońszczyki (3) płow (1) policja (3) POLSKA (4) PRAKTYCZNIE (85) projekt badawczy (2) przygotowania przed wyjazdem (7) ROSJA (20) ryż (1) selfie (1) SINGAPUR (3) slow travel (40) slow turystyka (11) słonecznik (1) small talk (7) sprzedaż samochodu (3) sprzedaż samochu (1) straty w drodze (2) street art (2) styl życia (34) Sulawesi (1) sytuacje (50) szok (5) ślub (5) TADŻYKISTAN (2) TAJLANDIA (27) talizmany (2) targ zwierząt (1) telefon (1) tolerancja w drodze (20) tradycja (8) transport (31) transsib (3) trekking (4) UBEZPIECZENIE (2) walki kogutów (2) wielki brat patrzy (2) WIETNAM (9) WIZY (7) wskazówki (22) wydarzenia (7) Z INNEJ BECZKI (58) zakup samochodu (4) zestawienia (4) życie (32)

środa, 18 listopada 2015

Podróże zubażają. To już pewne

Niestety, przekraczając kolejne granice, wciąż jesteśmy zobowiązani płacić dodatkowe i zupełnie nieplanowane azjatyckie myto. Sytuacja to kuriozalna i mało zabawna. Mieliśmy nadzieję, że świat przestanie nas okradać zaraz po dobiciu do Bangkoku i osiedleniu się tam na dłuższy czas, bo w końcu złodziejską daninę spłaciliśmy co do grosza, ale nie! Jakby tego było mało, w drugim etapie azjatyckiej przygody, przyszła pora na odsetki.
DO KITU TAKIE JEŻDŻENIE!!!

LP KRAJ PRZEDMIOT GDZIE WINA PRZYCZYNA
20 TAJLANDIA poduszki z Ikei i różne domowe bambetle Bangkok WSPÓLNIE bo zachciało się nam robić przytulne gniazdko, a potem trzeba było ruszać dalej
21 MALEZJA ostrze credit card Lotnisko w Kuala Lumpur BARTEK bo myślał, że jak do tej pory skanery ostrza nie wyłapały, to tak będzie w nieskończoność
22 MALEZJA kolczyki „żyrafki” z Mongolii to bardzo dobre pytanie DOROTA bo ma zdecydowanie za dużo gadżetów i świecidełek
23 TAJLANDIA pokrywka do obiektywu Ko Lanta WSPÓLNIE bo sądziliśmy, że nie może odpaść
24 INDONEZJA (SULAWESI) kompas, bransoletki, grzebień Sengkang (w gościnie u rodziny rybaków) WSPÓLNIE bo zapomnieliśmy, że miejscowi mogą zechcieć się wymieniać na jakieś drobiazgi albo po prostu coś od nas otrzymać
25 MALEZJA (BORNEO) ręcznik Wyspa Mamutik BARTEK bo założył, że używanego ręcznika nikt z turystów sobie nie przywłaszczy
26 MALEZJA (BORNEO) grzebień Miri DOROTA bo wpadł jej do kibla
27 MALEZJA (BORNEO) telefon komórkowy Kota Kinabalu BARTEK bo wypadł mu z kieszeni spodni podczas autostopu
28 MALEZJA bilety do Nepalu Kuala Lumpur WSPÓLNIE bo zdecydowaliśmy, że jednak tam nie jedziemy
29 MALEZJA plecak, klapki Kuala Lumpur WSPÓLNIE bo dały nam do zrozumienia, że mają już dosyć tego jeżdżenia
30 MALEZJA 6 kart sim Kuala Lumpur BARTEK bo dostał zadanie spakowania nas w dalszą drogę
31 CHINY 600 filipińskich pesos Chengdu BARTEK bo przed wyjazdem z Filipin potwierdził, że nie mamy już żadnej waluty do wymiany, a miesiąc później coś się jednak znalazło w kieszeni jego spodni